Groep 8b

Welkom in groep 8B!

Wij zijn een klas met 28 kinderen, waarvn 16 jongens en 12 meisjes.

Net als vorig jaar is juf Priscilla vijf dagen per week onze juf.

Super gezellig dat we met z'n allen naar groep 8 zijn gegaan!

Dit jaar wordt super leuk!

Houd deze pagina in de gaten om al onze leuke activiteiten te kunnen bekijken.

15 okt 2021 - Voorleeswedstrijd
Preview foto Zeg nou eerlijk, wat is nou een Kinderboekenweek zonder voorleeswedstrijd? Dat kan natuurlijk niet. Ook dit jaar hebben we de voorleeswedstrijd weer georganiseerd. Na de spannende voorrondes in de klas mocht Quinten het podium op namens groep 8B.

En wat deed hij het goed..!

15 okt 2021 - Samen lezen met groep 4B
Preview foto Hoe leuk is het om samen te lezen? Heel leuk vinden wij. Dus zijn wij samen met groep 4B gaan lezen. Iedereen werd gekoppeld aan een leerling uit groep 4 en samen zijn de kinderen om en om gaan lezen.

Dat is toch super gaaf.. om samen met groep 8 te lezen.

15 okt 2021 - Cultuurspelen
Preview foto Zit je lekker pauze te houden, komen er opeens drie mensen zingend de klas in met de gaafste muziekinstrumenten.

Het was de dag van de cultuurspelen en de kinderen mochten een act instuderen die ging over klagen. De kinderen konden o.a. klagen over poep inder je schoen en je kleine teen stoten. Deze act hebben ze daarna tijdens de afsluiting opgevoerd voor de school.

15 okt 2021 - In het huis van Willem van Oranje!
Preview foto Ons eerste museumbezoek stond op de planning en wat voor één.

We zijn naar Museum Prinsehof geweest in Delft. Hier heeft Willem van Oranje dus echt gewoond! We liepen echt door zijn huis, waar nu allemaal mooie schilderijen hangen.

En dat niet alleen. Ook zijn daar de beroemde kogelgaten in de muur te zien op de plek waar Willem van Oranje door Balthasar Gerards om het leven is gebracht. Een beetje eng, maar eigenlijk ontzettend gaaf om daar te zijn.

De kinderen hebben de moord ook nagespeeld. Op de foto zie je hoe Balthasar Gerards na zijn daad wordt tegengehouden!

15 okt 2021 - Scholen bezoeken!
Preview foto Als je aan groep 8 denkt, denk je natuurlijk automatisch aan.. Het Voortgezet Onderwijs!

Voor je het weet is het zover, dan ga je naar de middelbare school.

Dit is natuurlijk mega spannend voor de kinderen.

Om alvast een beetje te wennen, hebben wij twee scholen bezocht. Dit vonden de kinderen super leuk. We kwamen met z'n allen heel enthousiast terug van een geslaagde dag.

15 okt 2021 - Kinderboekenweek 2021
Preview foto Zoals elk jaar wordt de Kinderboekenweek spectaculair geopend. Een aantal van onze meiden durfde het aan om het Kindere voor Kinderen dansje te doen voor de hele school.

Groep 8B kende de tekst heel goed en de meiden werden ownijs goed aangemoedigd!

15 okt 2021 - Naar de zandmotor
Preview foto Nadat wij een presentatie over de Zandmotor in de klas hadden gerkegen, gingen wij hier ook echt naar toe. Zo konden we met eigen ogen zien hoe groot en bijzonder het daar is.

We kregen allerlei opdrachten: schelpen zoeken, kreeftjes vangen, vogels spotten en nog veel meer.

En als je dan eenmaal in de natuur bent, komen er toch wel een aantal opvolgers van Freek Vonk naar boven...

15 okt 2021 - Samen kleuren
Preview foto Dezelfde monstertjes in dezelfde kleur kleuren, zonder dat je bij elkaar mag kijken!

Dat is best lastig. De kinderen kregen allemaal dezelfde kleurplaat. Hierbij kregen zij de opdracht om, zonder bij elkaar te spieken, allebei hetzelfde monstertje in dezelfde kleur te kleuren.

En dit ging best goed!