Groep 7a

Welkom bij groep 7a.

Hieronder vindt u de activiteiten van groep 7a. Naast een kleine toelichting van de activiteit zijn er natuurlijk de foto's erbij geplaatst om meteen een leuke indruk te krijgen.

10 mrt 2023 - Vogels (handvaardigheid)
Preview foto De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest met het maken van pompoms en vandaag hebben we de vogels erbij geknutseld. Ze hangen nu in de vitrine (zie foto), wat zijn we geweldig he!

De kinderen zijn er zo trots op! En ik natuurlijk ook..

10 feb 2023 - Kwaliteiten (Kwink)
Preview foto Kwink (sociale vaardigheden):

Lesdoel: Ik ontdek mijn (verborgen) kwaliteiten. Kwink van de Week: Je kan meer dan je denkt! We zijn gestart met kwaliteiten die de kinderen al van zichzelf kenden (zie foto). Alle foto's hangen ook in de klas. Om het beste uit zichzelf en elkaar te kunnen halen, is het belangrijk dat kinderen zich bewust zijn van hun kwaliteiten. Kinderen die weten welke verborgen kwaliteiten ze in huis hebben, zijn beter in staat deze positieve eigenschappen in nieuwe situaties in te zetten, voor zichzelf en voor de groep. Bijvoorbeeld door rustig te reageren in conflictsituaties, of invoelend te zijn wanneer een klasgenoot daar behoefte aan heeft.

23 dec 2022 - Merry Christmas
Preview foto We hebben genoten van de muziek, een leuk kerstverhaal, de mooie decoratie, de lekkere hapjes en drankjes en elkaars gezelligheid!

Het was een heerlijk kerstdiner en we waren helemaal compleet!

05 dec 2022 - Sinterklaas
Preview foto We hebben een leuke sinterklaas ochtend gehad met elkaar.
Mooie gedichten, gave surprises, geweldige cadeautjes en hele blije gezichten bij de kinderen.
Daarna hebben we nog even buiten gespeeld en een spel "Ren je Rot" in de gymzaal met de Sint en zijn Pieten.

Een TOP 5 december!

21 nov 2022 - Leesbevordering
Preview foto Lezen vinden wij heel erg belangrijk.

Kinderen enthousiast maken om te lezen hoort hier zeker bij.

Daarom hebben wij wekelijks een les leesbevordering.

Deze week ging het er over om je zintuigen te gebruiken tijdens het lezen.

Als je jezelf helemaal verliest is een mooi, grappig, avontuurlijk verhaal, maak je automatisch beelden in je hoofd. Dit kan verder gaan dan alleen het voor je zien.

wat zie je? wat hoor je? wat voel je? wat ruik je?

We hebben ideeën uitgewisseld in tweetallen en wat was dit leuk!

20 okt 2022 - Techniek
Preview foto De eerste techniekles van dit schooljaar! Het was weer een feestje.

De leerlingen hebben uitleg gekregen en daarna een attractie nagemaakt en hiermee geëxperimenteerd.

Samenwerken, inzicht, concentratie, plezier, doorzettingsvermogen zijn kenmerken die hierbij kwamen kijken.

De andere foto's zijn via social schools verstuurd.

14 okt 2022 - Kinderboekenweek Gi-Ga-Groen
Preview foto De kinderboekenweek loopt van 5 t/m 16 oktober 2022.

Op school en in de klas hebben wij hier uitgebreid aandacht aan besteed.

-Opening met de hele school

-Liedje Gi-Ga-Groen

-Boekenmarkt (boeken kopen en/of verkopen)

-Marc Ter Horst gaf een les in de bibliotheek en wij waren erbij

-Koos Meinderts kwam voorlezen in de klas

-Een fantasieverhaal geschreven

-Een boekenslinger gemaakt

-Samen met groep 3 gelezen

-Voorleeswedstrijd (Kirsten deed mee en werd 3e, zo knap! Zie foto)

-Koos Got Talent (afsluiting kinderboekenweek)

29 aug 2022 - Leeshoek
Preview foto Lezen is super belangrijk!

Leesmotivatie en leesbevordering horen daar natuurlijk bij.

Daarom hebben wij een gezellige leeshoek, met een mooie goed gevulde boekenkast en veel verschillende soorten boeken (verhalend, informatief, stripboek, series en een kookboek).

Lezen, lezen, lezen maar!!