‹ Groepen

Groep 1-2a

Welkom bij groep 1-2a.
Hieronder vindt u de activiteiten van groep 1-2a.

BERICHTEN

23 dec 2022 - Fijne feestdagen!
Vandaag sluiten wij een gezellige feestperiode in de klas af.

Na de herfstvakantie hebben wij aan het thema herfst gewerkt, langzaamaan ging dit over in het thema Sinterklaas. Na alle pakjes uit te hebben gepakt stond op 6 december de kerstboom alweer in de klas.

Een periode waarin de kinderen veel verhalen hebben gehoord en we veel aandacht hebben besteed aan het begrijpend luisteren. Ook was er veel tijd om te knutselen en was de klas gezellig versierd voor het kerstdiner.

Dank aan alle ouders die hier zoveel lekkere en mooie hapjes voor hebben verzorgd. Het was een sfeervol samenzijn.

In januari zullen er vier nieuwe leerlingen in onze groep starten, van harte welkom!

Wij wensen alle ouders en kinderen fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar!

15 okt 2022 - Thema herfst en kinderboekenweek
In onze klas zitten momenteel 25 kinderen, dat vinden wij heel fijn!

De afgelopen tijd hebben we veel aandacht besteed aan de kinderboekenweek. Kinderen uit groep 6 hebben ons voorgelezen uit een prentenboek, dat was erg gezellig.

Ook werken en spelen we rond het thema herfst. We tellen met kastanjes en eikels, leren nieuwe woorden die bij het thema passen en verwonderen ons over de veranderingen in de natuur.

Ook wordt er flink geknutseld; de klas ziet er gezellig uit met paddenstoelen, spinnen, eekhoorntjes en gevouwen bladeren in mooie herfstkleuren.

We stempelen herfstwoorden en luisteren naar mooie verhalen. Elke week is de lettermuur gevuld met attributen die passen bij de letter van de week, wat een enthousiasme!

Na de herfstvakantie werken we nog een tijdje door over de herfst en daarna is het alweer tijd voor Sinterklaas!

11 okt 2021 - Welkom in groep 1/2A
Inmiddels zijn we alweer een aantal weken op school en staat de herfstvakantie alweer voor de deur.

De eerste weken hebben we gewerkt aan de groepsvorming en de regels in de klas aan de hand van het boek 'het kleurenmonster gaat naar school'.

Momenteel zijn we druk bezig met het thema 'beroepen'. We weten nu van iedereen wat hij of zij later worden wil. De letter 'b'staat centraal. De kinderen zijn kampioen in het vinden van woorden die beginnen met de letter 'b'. Heel knap!

Omdat het kinderboekenweek is lezen mogen de kinderen hun eigen lievelingsboek mee naar school nemen, de juf leest er dan een stukje uit voor.

Na de vakantie werken gaan we spelen en leren over de herfst.